tag:blogger.com,1999:blog-1172605500155348941.post4779701350268711111..comments2010-02-04T18:34:11.236+02:00Comments on Χρύσα Χατζηβασιλείου: "Ψυχή βαθιά"Χρυσα Χατζηβασιλειουhttp://www.blogger.com/profile/07127380227009046036noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-1172605500155348941.post-59108995214022421792009-10-17T12:31:57.245+03:002009-10-17T12:31:57.245+03:00Η επιθυμία της ενότητας της αριστεράς είναι βασική...Η επιθυμία της ενότητας της αριστεράς είναι βασική στο ΣΥΡΙΖΑ και στο ΣΥΝ και αδιαπραγμάτευτη. Εδώ και 20 σχεδόν χρόνια, όσα χρόνια υπάρχει ο ΣΥΝ, και όχι μόνο επί Αλαβάνου, ακολουθείται απέναντι στο ΚΚΕ η πολιτική που προτείνεις εσύ. Εμείς, όχι μόνο δεν κάνουμε καμία επίθεση αλλά δεν απαντάμε και σε αυτές που δεχόμαστε, αφενός για να μη δίνουμε την εικόνα ενδοαριστερής διαμάχης και αφετέρου μήπως και υπάρξει εσωτερική πίεση στο ΚΚΕ για την ενότητα της αριστεράς. Όπως είναι αυταπόδεκτο η πολιτική αυτή δοκιμάστηκε και δεν απέδωσε. Τουναντίον το ΚΚΕ σκληραίνει διαρκώς τη στάση του και περιχαρακώνεται περαιτέρω, ενώ οι επιθέσεις που μας κάνει είναι όπως πάντα οξύτατες και άδικες.<br /> Περιμένοντας λοιπόν χρόνια και χρόνια να ευαισθητοποιηθούν τα μέλη του ΚΚΕ, δεν απαντάμε σε καμία επίθεση, η ηγεσία του ΚΚΕ αποθρασύνεται και η εικόνα που δίνει ο ΣΥΝ είναι του σιωπηλού ένοχου. Φαίνεται σαν να έχει το ΚΚΕ δίκιο και ο ΣΥΝ άδικο και μη έχοντας τι να απαντήσει, το βουλώνει. Θεωρώ οτι μια τέτοια πρακτική βοηθάει μόνο το ΚΚΕ. Άσε που έχουμε υποχρέωση απέναντι στην αλήθεια και πρέπει να την άναδείξουμε, γιατί το ΚΚΕ έχει μακρά παράδοση στην παραπληροφόρηση. Το να απαντάς σε επιθέσεις και να έχεις ιδεολογικές συγκρούσεις δε σημαίνει ότι πλέον δεν επιθυμείς την ενότητα της αριστεράς. Η απόφαση είναι δική τους, δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει εμείς πάντα να θυσιαζόμαστε. <br /> Τώρα σχετικά με την ιστορία και τις αναρτήσεις μου, οι οποίες πάντα θα αφορούν ιστορικά θέματα. Η ιστορία δεν πρέπει να γίνεται αντικείμενο πολιτικής εκμετάλλευσης, παραποίησης ή αποσιώπησης. Αυτό ειναι ένα πεδίο στο οποίο διαπρέπει το ΚΚΕ. Η ιστορία είναι επιστήμη και πρέπει να μελετάται αντικειμενικά και να γίνεται κτήμα όλων των ανθρώπων και ιδιαιτέρως των νέων. Όπως σε όλες τις επιστήμες η αλήθεια πρέπει να φωτίζεται ασχέτως αν πονάει και ασφαλώς δεν πρέπει να θυσιάζεται σε καμία σκοπιμότητα.Χρυσα Χατζηβασιλειουhttps://www.blogger.com/profile/07127380227009046036noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1172605500155348941.post-74023005463106406632009-10-17T00:32:26.029+03:002009-10-17T00:32:26.029+03:00Φίλη Χρύσα,
Πρόσεξε πώς κλείνεις το σχόλιό σου:
...Φίλη Χρύσα,<br /><br /><br />Πρόσεξε πώς κλείνεις το σχόλιό σου:<br /><br />"...οι συμπάθειες, οι αντιπάθειες και οι ιδεολογικές διαφωνίες μικρή σημασία έχουν μπροστά στη λαίλαπα του φιλελευθερισμού, την οποία θα αντιμετωπίζαμε πιο αποτελεσματικά, αν είμασταν όλοι μαζί. Αφού όμως δε θέλει το ΚΚΕ τι να κάνουμε; Θα έχουμε μόνο ιδεολογική σύγκρουση, εκείνοι το αποφάσισαν".<br /><br />Εμείς έχουμε μιά -νομίζουμε- καλύτερη ιδέα για το τι να κάνετε. Να επικεντρώσετε την ιδεολογική "σύγκρουση" στο ζήτημα της ενότητας δράσης. Γράφουμε τη λέξη σύγκρουση εντός εισαγωγικών γιατί όπως καταλαβαίνεις, αν όντως θέλεις την ενότητα στη δράση δεν βάζεις ψηλά στην ατζέντα σου θέματα που την απομακρύνουν ακόμα περισσότερο από τον ορίζοντα. Ο Αλαβάνος το έλεγε πολύ ωραία: "Πάντα θα υπάρχει μια άδεια καρέκλα για το ΚΚΕ".<br /><br />Πιστεύεις ότι με τα τρία πρώτα ποστ που έχεις ανεβάσει, διευκολύνεις τους πολλούς οπαδούς του ΚΚΕ που κι αυτοί θέλουν την ενότητα στη δράση να πιέσουν ώστε το ΚΚΕ να καθήσει σ' αυτήν την καρέκλα;<br /><br />Ποιός θέλει φίλη Χρύσα να καθήσει σε καρέκλα γεμάτη καρφιά;<br /><br /><br />Τα λέμε.LeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1172605500155348941.post-55140611229238639642009-10-16T23:27:14.502+03:002009-10-16T23:27:14.502+03:00Η Χρύσα Χατζηβασιλείου διαφώνησε με τη μεταφορά το...Η Χρύσα Χατζηβασιλείου διαφώνησε με τη μεταφορά του κέντρου βάρους του αγώνα στον πόλεμο αντί για τις δημοκρατικές διαδικασίες. Είναι γεγονός ότι κατά τα πρώτα χρόνια του εμφυλίου, ο πόλεμος, αυτοάμυνα καλύτερα, θεωρούνταν μέσο πίεσης για την εξεύρεση ικανοποιητικής δημοκρατικής λύσης. Στο τέλος του 1947 αποφασίστηκε αλλαγή στην πολιτική και ο πόλεμος αποτέλεσε αυτοσκοπό. Τότε ήταν που διαφώνησε η Χρύσα, όπως και ο Πλουμπίδης.<br /> Σχετικά με τους μαχητές: ασφαλώς και δεν ήταν χαζοί. Τουναντίον ήταν ο ανθός της ελληνικής νεολαίας (όπως ανέφερε και μία αγωνίστρια, δε θυμάμαι ποια), ο οποίος είτε εξολοθρεύτηκε, είτε έφαγε τη ζωή του στη φυλακή, είτε στις ανατολικές χώρες. Το ότι αγνοούσαν τα παιχνίδια που έπαιζε ο Στάλιν και ο Ζαχαριάδης στην πλάτη τους, δεν τους καθιστά ανόητους αλλά αθώα θύματα και των δεξιών και του σταλινισμού.<br /> Όσον αφορά στην αναγκαιότητα ή μη της επανάστασης, ευτυχώς στη σημερινή Ελλάδα δεν έχουμε φτάσει ακόμη στο βαθμό εξαθλίωσης και πείνας που περιγράφει η Βιργινία, ώστε να προκύπτει ανάγκη ένοπλης εξέγερσης. Συνεπώς η συζήτηση δεν είναι του παρόντος και ας ελπίσουμε να μη γίνει ποτέ.<br /> Τέλος, δεν καταλαβαίνω γιατί εγώ ρίχνω λάδι στη φωτιά του ενδοαριστερού εμφυλίου. Το τι βρίσιμο έχω υποστεί, είναι απίστευτο. Εμείς άλλωστε στο ΣΥΡΙΖΑ κάνουμε πράξη την επιθυμία μας για ενότητα της αριστεράς. Με κάποιες από τις συνιστώσες μας, μας χωρίζει ιδεολογική άβυσσος, αλλά δεν πειράζει, αν ποτέ έρθει η ώρα να γίνουμε κυβέρνηση θα το αντιμετωπίσουμε τότε το θέμα. Αυτό που έχει σημασία είναι η αριστερή αντιπολίτευση να είναι ενιαία και ισχυρή. Εγώ προσωπικά το σταλινικό ΚΚΕ διόλου δεν το συμπαθώ, αλλά οι συμπάθειες, οι αντιπάθειες και οι ιδεολογικές διαφωνίες μικρή σημασία έχουν μπροστά στη λαίλαπα του φιλελευθερισμού, την οποία θα αντιμετωπίζαμε πιο αποτελεσματικά, αν είμασταν όλοι μαζί. Αφού όμως δε θέλει το ΚΚΕ τι να κάνουμε; Θα έχουμε μόνο ιδεολογική σύγκρουση, εκείνοι το αποφάσισαν.Χρυσα Χατζηβασιλειουhttps://www.blogger.com/profile/07127380227009046036noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1172605500155348941.post-71680724640425627212009-10-16T17:11:32.159+03:002009-10-16T17:11:32.159+03:00Φίλη Χρύσα,
Πάντα καλοπροαίρετα, αφού αυτοπροσδι...Φίλη Χρύσα,<br /><br /><br />Πάντα καλοπροαίρετα, αφού αυτοπροσδιορίζεσαι ως αριστερή όπως κι εμείς (μια μικρή ομάδα αριστερών από την περίφημη πια Γενιά των 700 ευρώ) θέλουμε να σου πούμε τα εξής (και μιλάμε γενικά):<br /><br />Αν ήταν στο χέρι της Αριστεράς η εξαπόλυση ενός εμφυλίου, πιστεύεις ότι θα ακολουθούσε αυτό το δρόμο; Δηλαδή, τόσο ηλίθιοι είμαστε ως Αριστερά; Κι αν ναι, γιατί; Έχουμε διαφορετικό ανθρωπολογικό DNA;<br /><br />Τα πράγματα φίλη Χρύσα είναι πιό σύνθετα και πιό δύσκολα. Αλλά υπάρχει ένας γενικός κανόνας της Ιστορίας: Ο κυρίαρχος θα προσπαθήσει με νύχια και με δόντια να διατηρήσει την κυριαρχία του. Αν η Αριστερά φιλοδοξεί να οδηγήσει τα πράγματα σε μια καλύτερη κοινωνία πρέπει να μη το ξεχνάει αυτό. Δεν εννοούμε απαραίτητα να προετοιμάζει εμφυλίους. Εννοούμε ότι θα πρέπει να βρει ίσως τρόπους να ξεδοντιάσει την οχιά πριν δαγκώσει. Βέβαια υπάρχει κι ένας απόλυτα ασφαλής τρόπος να αποφύγει τον εμφύλιο. Να τον καταστήσει περιττό, παραιτούμενη από το όραμα μιας καλύτερης κοινωνίας, οπότε δεν πρόκειται να την ενοχλήσει κανένας. Δεν πιστεύουμε να εννοείς αυτό!;<br /><br />Ένα δεύτερο και τελειώνουμε. Είσαι κατά των εμφυλίων. Γιατί ρίχνεις τόσο πολύ λάδι και τροφοδοτείς τη φωτιά του ενδοαριστερού "εμφυλίου"; Δεν νομίζουμε ότι ωφελείς την Αριστερά. Το ακριβώς αντίθετο! Σκέψου το.<br /><br /><br />Τα λέμε.LeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1172605500155348941.post-82386877726435506702009-10-16T15:45:53.508+03:002009-10-16T15:45:53.508+03:00το θεμα καλη μου ειναι αν διαφωνισε με τον εμφυλιο...το θεμα καλη μου ειναι αν διαφωνισε με τον εμφυλιο γιατι εκρινε οτι δεν ηταν η στιγμη να γινει οχι γιατι δεν συμφωνουσε με την αναγκαιοτητα του ως περασμα στον σοσιαλισμο. Γιατι αν ηταν εναντια στο "βιαιο πηδημα"(sic) δεν ειχε θεση στο κκε! αυτα. ξερω ξερω εσεις νομιζετε οτι με την αγαπη θα λυθουν ολα. Λαθος αντιληψη εχετε για την εγαπη. Γιατι απο την αγαπη που εχεις για το παιδι σου που δεν θα εχει γαλα, δεν θα εχει ψωμι παιρνεις τα οπλα, θυσιαζεις ακομα και αυτο το λιγο ξεροκομματο που σουχ αριζουν στο σημερα, θυσιαζεισ την ζωη σου, γιατι αγαπας τον κοσμο, γιατι αγαπας την ζωη, οχι την δικη σου (οχι μονο), ολου του κοσμου. Γιαυτο δεν αξιζει σε κανεναν να λεει πως ηταν ενας αδικος πολεμος, πως αυτοι που πολεμησαν ηταν χαζοι και δεν καταλαβαιναν.ΒΙΡΓΙΝΙΑ ΡΙΧΤΕΡhttps://www.blogger.com/profile/13137202439127736081noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1172605500155348941.post-70823011868506024152009-10-16T14:56:21.449+03:002009-10-16T14:56:21.449+03:00Αγαπητέ φίλε ανώνυμε
σε ευχαριστώ για to σχόλιό σο...Αγαπητέ φίλε ανώνυμε<br />σε ευχαριστώ για to σχόλιό σου με το οποίο συμφωνώ απολύτως <br /><br />Αγαπητέ φίλε LeftG700<br />Σε ευχαριστώ για το καλοπροαίρετο σχόλιο σου.<br /> Αυτό που λέω είναι ότι στους πολέμους τα ηρωικά κατορθώματα συνήθως αφορούν σπουδαίες ή δύσκολες νίκες, ένδοξες ήττες, μάχες μέχρι τελικής πτώσεως και γενικά γεγονότα που συνδέονται με την εξολόθρευση του εχθρού ή τον ένδοξο θάνατο των συμπολεμιστών. Καθώς στους εμφυλίους δεν υπάρχουν πραγματικοί εχθροί παρά μόνο «αδέρφια», κανείς δεν μπορεί να νιώθει περήφανος που σκότωσε ή προσπάθησε να σκοτώσει τέτοιους «εχθρούς». Ταυτόχρονα η σκέψη του νεκρού συμπολεμιστή που σκοτώθηκε όχι από Γερμανούς ή Ιταλούς αλλά από Έλληνες πρέπει να προκαλεί διπλό πόνο. <br /> Το ότι στον πόλεμο οι άνθρωποι φτάνουν στα άκρα και γίνονται ικανοί για το χειρότερο συνήθως και σπανιότερα για το καλύτερο, αυτό είναι αλήθεια. Υπερτερούν όμως τόσο πολύ τα άσχημα, που η συνολική εικόνα είναι μάλλον ζοφερή. <br /> Η όποια προσπάθεια να σωθούν ζωές ασφαλώς και είναι ηρωική, αλλά η ουσία του πολέμου δυστυχώς δεν είναι μια προσπάθεια να σώσεις αλλά να σκοτώσεις, ακόμα και για καλό σκοπό.<br />ΥΓ. η Χρύσα Χατζηβασιλείου είναι από τους ανθρώπους που διαφώνησαν με τον εμφύλιο πόλεμο και για αυτό έπεσε σε δυσμένεια από τον ΖαχαριάδηΧρυσα Χατζηβασιλειουhttps://www.blogger.com/profile/07127380227009046036noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1172605500155348941.post-81669296934883779312009-10-16T01:10:45.775+03:002009-10-16T01:10:45.775+03:00Φίλη Χρύσα*,
Γράφεις σε κάποιο σημείο (ή προσυπο...Φίλη Χρύσα*,<br /><br /><br />Γράφεις σε κάποιο σημείο (ή προσυπογράφεις -δεν είναι σαφές αν είναι λόγια δικά σου ή του Βούλγαρη): <br /><br />"Ο ελληνικός εμφύλιος είναι πράγματι μια ιστορία χωρίς ηρωισμούς και κατορθώματα που να προκαλούν περηφάνεια".<br /><br />Αυτό έρχεται σε κατά μέτωπο σύγκρουση με όλα τα βιβλία που έχουν γραφτεί από ανθρώπους οι οποίοι έλαβαν μέρος σε πολέμους. Πρόσεξε: Δεν αναφερόμαστε στον Ελληνικό εμφύλιο, ούτε σε κάποιον άλλον εμφύλιο. Αναφερόμαστε γενικά στον Πόλεμο, δηλαδή σε όλους τους πολέμους. Δίκαιους ή άδικους, επιθετικούς ή αμυντικούς, επαναστατικούς ή αντεπαναστατικούς.<br /><br />Ο πόλεμος είναι μια ακραία και εξαιρετική (με την έννοια της εξαίρεσης, όχι του καλού) συνθήκη στην οποία ο άνθρωπος μπορεί να ανυψωθεί στη σφαίρα του θαυμαστού ή να να καταγκρεμιστεί στο βάραθρο του αποτρόπαιου. Αυτό ακριβώς αποτυπώνουν και οι μαρτυρίες των ανθρώπων που πολέμησαν όπως προαναφέραμε. Είτε ήταν μαχητές του Κόκκινου Στρατού και των Διεθνών Ταξιαρχιών, είτε στρατιώτες της μεραρχίας Νιμπελούγκεν των SS ή Αμερικάνοι Πρασινομπερέδες στο Βιετνάμ.<br /><br />Λίγη περισσότερη προσοχή λοιπόν, όταν γράφουμε εμείς οι αριστεροί για έναν πόλεμο στον οποίο πήραμε μέρος ως παράταξη.<br /><br />Και μια και το θέμα σου είναι ο εμφύλιος, ας κλείσουμε με ένα γεγονός που καταγράφει ο Όργουελ από τον Ισπανικό εμφύλιο τον οποίο έζησε από κοντά: <br /><br />Όταν ξέμειναν από χλωροφόρμιο σε κάποιο στρατιωτικό νοσοκομείο των Δημοκρατικών, οι γιατροί χειρουργούσαν χωρίς αναισθητικό τους τραυματίες προκειμένου να τους σώσουν τη ζωή. Όπως καταλαβαίνεις, το "χειρουργούσαν" στις περισσότερες περιπτώσεις σήμαινε "ακρωτηρίαζαν". Αναφέρει λοιπόν ο Όργουελ, ότι οι αναρχικοί την ώρα της εγχείρησης τραγουδούσαν τη "Μασσαλιώτιδα".<br /><br />Εμείς τώρα που το γράφουμε ανατριχιάζουμε. <br /><br />Εσύ, με το χέρι στην καρδιά, δεν βλέπεις κανέναν ηρωισμό σ' αυτό;<br /><br /><br />Τα λέμε.<br /><br /><br />*Το ψευδώνυμό σου συμπίπτει με το όνομα μιας νεκρής. Δεν μας πάει να το γράψουμε ολόκληρο.LeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1172605500155348941.post-33485109949109512322009-10-15T13:59:34.253+03:002009-10-15T13:59:34.253+03:00Άν πω εγώ τώρα ότι δεν καταλαβαίνω ποιο είναι το π...Άν πω εγώ τώρα ότι δεν καταλαβαίνω ποιο είναι το πρόβλημα των παιδιών του ΚΚΕ, τι θα μου πεις; Τα πάντα είναι καταγεγραμμένα: Ο Ζαχαριάδης είχε πάρει εγγυήσεις για βοήθεια από το ανατολικό μπλοκ που δεν ήλθε ποτέ (αρχειακές πηγές από όλο το ανατολικό μπλοκ έχουν αναδημοσιευτεί), είναι παγκοίνως παραδεκτό πως το δεύτερο αντάρτικο έπασχε από έλλειψη εφεδρειών και αναγκάστηκε να στραφεί και στην με το ζόρι επιστράτευση ακόμη και κοριτσιών στην εφηβεία (ας μην μπερδεύουμε την επιρροή του ΕΑΜ σε νεολαία και γυναίκες στην Κατοχή με τις ανάγκες του πολέμου το 1948-9), ότι το σχέδιο "Λίμνες" όντως προέβλεπε την δημιουργία "απελευθερωμένης ζώνης" στο βορρά και τη διεξαγωγή παρελκυστικών επιχειρήσεων στο νότο (αν δεν απατώμαι αναφέρεται και στις κομματικές εκδόσεις, επρόκειτο για το βασικό στρατηγικό στόχο του ΔΣΕ). Όσο για τις πολιτικές πεποιθήσεις του Μαργαρίτη, δικαίωμα του καθενός να αλλάξει άποψη (ζήτημα χρόνου να την κάνει και από εσάς, λέω εγώ, διανοούμενοι και ζντανοφισμός δεν τα πάνε καλά). Αλλά στην επιστήμη, μπροστά στα διαθέσιμα στοιχεία για τα παραπάνω, "δεν αλλάζει γνώμη" σαν πουκάμισο κανείς. Ούτε το έχει κάνει ο ίδιος εξ όσων ξέρω. Άλλο τα υπάρχοντα ακλόνητα στοιχεία-τεκμήρια, άλλο οι πιθανές ερμηνείες ή η δίκη προθέσεων.<br />Παρακαλώ πληροφορήστε με αν η "Ιστορία" του Μαργαρίτη είναι πλέον στο index των απαγορευμένων του Περισσού (αν θυμάμαι καλά ο Ριζοσπάστης είχε δημοσιεύσει κάποτε ευνοϊκή κριτική) ή αν ο ίδιος το έχει αποκηρύξει...<br />Όταν βέβαια οι "κολλημένοι με τη μπάλα" ενημερώνονται ΚΑΙ για τα περί ιστορίας από τις επιφυλλίδες του πολυπράγμονος Μαΐλη, όλα να τα περιμένει κανείς. Μετά το βιασμό της ιστοριογραφίας να περιμένουμε ανάλογη στάση και σε άλλες επιστήμες; Αποκατάσταση του Λυσένκο και αποκήρυξη της <br />"ιδεαλιστικής" βιολογίας; Έλα τώρα που γυρίζει...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1172605500155348941.post-66667854635497149142009-10-15T13:32:15.574+03:002009-10-15T13:32:15.574+03:00Σου διαφεύγει όμως ότι ο "δικός μας" Μαρ...Σου διαφεύγει όμως ότι ο "δικός μας" Μαργαρίτης, ΤΟΤΕ ήταν "δικός σας"...<br />Και στην πορεία κατάλαβε τι εστί Συνασπισμός και άλλαξε γνώμη ο άνθρωπος...Rizobreakerhttps://www.blogger.com/profile/08695587495400174527noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1172605500155348941.post-44821989720049625182009-10-14T21:33:18.996+03:002009-10-14T21:33:18.996+03:00τώρα που είσαι άρρωστη είναι ευκαιρία! Διάβασε προ...τώρα που είσαι άρρωστη είναι ευκαιρία! Διάβασε προσεκτικά το βιβλίο του δικού σας Γ. Μαργαρίτη "Ιστορία του Ελληνικού Εμφυλίου πολέμου". Ότι αναφέρω τα λέει κι ο Μαργαρίτης.Χρυσα Χατζηβασιλειουhttps://www.blogger.com/profile/07127380227009046036noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1172605500155348941.post-88861447625586759422009-10-14T16:59:20.469+03:002009-10-14T16:59:20.469+03:00ω ρε μανα μου! τι αλλο θα διαβασω αρρωστος ανθρωπο...ω ρε μανα μου! τι αλλο θα διαβασω αρρωστος ανθρωποσ!ΒΙΡΓΙΝΙΑ ΡΙΧΤΕΡhttps://www.blogger.com/profile/13137202439127736081noreply@blogger.com